پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118917
يک شرط مهم براي استجابت دعا
تاریخ انتشار : 1393/06/26 11:58:44
نمایش : 1885
انسان براي اين‌که بخواهد دعايش به اجابت برسد، بايد در مال و يا نعمتي که خداوند به او عطا مي‌کند صرفه‌جويي و ميانه‌روي داشته باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، يکي از مسائل اساسي که امروزه در جامعه ما از اهميت بسيار زيادي برخوردار است صرفه‌جويي در اموال عمومي و خصوصي است اگر در کارها صرفه‌جويي داشته باشيم، هرگز نعمت‌ها هدر نمي‌رود.

امام صادق (ع) درباره صرفه‌جويي در نعمت‌ها مي‌فرمايند: دعاي چهار کس مستجاب نمي‌شود... و مردي که مالي داشته و آن را تباه کرده است و مي‌گويد: پروردگارا به من روزي ده؛ و خداوند مي‌فرمايد: «مگر به تو فرمان ندادم که صرفه‌جو باشي؟»

امام صادق (ع) به روايت از پيامبر(ص) مي‌فرمايند: هر کس در معيشت خود ميانه‌روي (و صرفه‌جويي) کند، خدا روزي او را مي‌رساند؛ و هر کس تبذير (و ولخرجي) کند، محرومش مي‌سازد.

امام صادق (ع) مي‌فرمايند: ملاحظه داشتن در امور معاش، بهتر است از فراواني مال.

امام صادق (ع) مي‌فرمايند: اگر مردي همه آن‌چه را که دارد در راهي از راه‌هاي خدا انفاق کند، کاري نيک نکرده و توفيقي نيافته است، مگر خداي متعال نفرموده است: به دست خويش خود را به مهلکه (تباهي، عاقبت تباه) ميفکنيد، و به نيکويي رفتار کنيد، که خداوند نيکو رفتاران را دوست مي‌دارد، يعني صرفه‌جويان را.

پي نوشت
مجمع‌البيان۷/۱۷۹

کافي ۴/ ۵۲

سفينه البحار ۱/۵۳۲

کافي ۴/۵۳

منبع
الحيات، محمدرضا حکيمي
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html